måndag 9 mars 2009

Jay!


Higurashi no naku koro ni Rei <3

4 kommentarer:

Sceleris sa...

Vad är det som parodiseras egentligen?

Ashaz sa...

Det är ju Ciel från Tsukihime! :D
Galningen med sprutorna klingade en klocka också, men jag kunde inte placera vad det var.

Sceleris sa...

Aha, nu när du säger det kommer jag på att Ciel från Tsukihime hade en koppling till fröken Chie: "The name Rumiko Chie, when pronounced family name first in Japanese as Chie Rumiko, the first three syllables sound very similar to Ciel (pronounced in Japanese as シエル Shi-e-ru), a character in Tsukihime. Furthermore, both of them were created in doujin games, have short blue-grey hair, are zealous curry lovers, and voiced by Fumiko Orikasa."

Men jag kommer inte ihåg vem Ciel från Tsukihime är, det enda jag minns är de två huvudpersonerna, hur det började och hur det slutade. Tyckte inte att det var en otroligt minnesvärd serie. :P

Men jag är inte övertygad om att Takano var en parodi på något, det kändes mest allmänt ninja-aktigt.

Ashaz sa...

"inte övertygad om att Takano var en parodi på något," hm. tja kanske det.

Tsukihime var dock helt klart en av mina favoriter.
Men så är jag å andra sidan rätt svag för det mesta som har med Type-Moon att göra.